Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Mar 15, 2012

NEGERI PAKATAN RAKYAT LAKSANA HUDUD???


ANWAR IBRAHIM TIDAK AKAN LAKSANAKAN HUDUD!!! PAS HANYA BERMIMPI DISIANG HARI!!!  ANWAR IBRAHIM LANCARKAN RETORIK UNTUK PRU DEMI MENDAPAT SOKONGAN BUKAN ISLAM!!! JANGAN LUPA KAMPUNG BUAH PALA!!!






SOALAN : Apakah pandangan Tun mengenai perlaksanaan hukum hudud di Malaysia dan kenapa sesetengah negeri di Malaysia yang diperintah kerajaan yang beraliran Islam di Malaysia tidak menjalankan di negeri mereka sendiri.

Jawapan yang diberikan oleh Tun Mahathir Mohammad :

Kita harus tahu apakah dianya hukum ini . Yang pertamanya hukum hudud ini dibentuk oleh ahli-ahli Feqah. Dia tidak terdapat dalam quran. Dalam quran ada hukum-hukum tidaklah begitu keras seperti hukum hudud ciptaan ahli-ahli Feqah. 

Sebab itu sebelum kita nak laksanakan sesuatu kita harus rujuk kepada Quran kerana tulah punca kepada asas kepada agama kita . Dan kalau kita baca Quran dalam bahasa yang kita faham, kalau kita baca dalam bahasa Arab mungkin kita tak faham walaupun bunyinya sedap tapi kita tak faham . Dalam bahasa kita sendiri kalau kita kaji baca dalam quran terdapat sekurang-kurangnya 43 ayat yang menegaskan apabila kamu hukum, hukumlah dengan adil. 

Dalam Islam yang utama bukan hukuman, bukan saksi yang empat tapi kita hukuman yang adil. Kita hidup dalam masyarakat berbilang agama , ada pendapat disuarakan oleh pihak yang nak melaksanakan hukum hudud di Malaysia. 

Mereka berkata hukum hudud ini akan dilaksanakan untuk orang Islam shj , orang bukan Islam tidak akan dikenakan hukum hudud. Apa akan terjadi apabila seorang Islam dan seorang bukan Islam melakukan sesuatu jenayah. Mencuri umpanya, apabila kita hukum mereka , yang Islam kita potong tangan yang bukan Islam kita masuk dalam jel selama dua bulan. Kalau kita tanya pada diri kita , apakah ini adil ? 

Adilkah orang Islam putus tangan, orang bukan Islam masuk jel dua bulan lepas tu keluar bebas, ADILKAH? Kalau jawapannya TIDAK ADIL, maknanya dia bukan islam. Dalam Islam hukuman mesti adil. 

Kalau kita dapati kes rogol seumpamanya, sebenarnya dalam surah An-Nisa, tak ada hukuman yang di ... apa yang dipanggil hukum hudud. Apabila seorang wanita dirogol , dia kenal betul-betul siapa yang merogolnya, tetapi dia tidak dapat mengadakan empat orang yang bebas dari dosa besar untuk memberitahu kepada mahkamah bahawa dia dirogol oleh sipolan-sipolan ...Oleh kerana dia tidak mempunyai empat orang saksi, apabila dia membuat tuduhan, tuduhan ini akan dianggap sebagai tuduhannya sendiri, dan dengan ini dia akan dihukum sebat sebanyak 80 kali. 

Kemudian, jika dianya hamil, melahirkan anak, maka, dia dituduh pula berzina. dan kemudian hukuman bagi mereka yang berzina, ini tiada dalam quran , tapi ahli feqah kata, rejam dengan batu sampai mati. Adilkah mangsa rogol dibunuh, perogol dilepas semata-mata tak ada empat orang saksi, ini semua ditambah tokok kepada agama kita, sebab itu kita sanggup membelakangkan ajaran Quran dan mengutamakan hukum yang amat berat ini. 

Kerana kita berpendapat, kalau hukuman ini kalau berat kita ni Islam , tak benar. Dalam Quran, kalau kita baca dalam bahasa yang kita boleh faham, kita akan dapati kalau hendak dihukum, hukumlah dengan adil , yang utama ialah ADIL, bukan soal saksi, bukan soal hukum hukuman yang berat tetapi keadilan . 

Sebab itu mereka yang membuat cadangan nak laksanakan hukum hudud, mereka bukan bercakap mengenai HUKUM ISLAM tetapi ianya ialah ciptaan mereka sendiri dan kita tak dapat terima. TERIMA KASIH.

SELANJUTNYA KLIK DOUBLE Y

Pemikir Politik : PR hanya pandai berkata-kata!! Perlaksanaan?? 22 tahun di Kelantan mengapa tidak dilaksanakan HUDUD?? Di Kedah mengapa tidak laksanakan??? Penang apatah lagi?? Selangor??? Sama-sama kita fikirkan jika masih WARAS!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails