Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Jul 28, 2012

SABAH : BEKAS KETUA MENTERI KELUAR UMNO!!

Osu Sukam

Hari ini seorang timbalan Menteri, seorang bekas ketua Menteri Datuk Seri Osu Hj Sukam dan seorang lagi bekas Menteri Tan Sri Kasitah Gaddam telah bertindak keluar daripada UMNO, namun timbalan menteri Datuk Seri Panglima Haji Lajim bin Haji Ukin Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan hanya meletakkan semua jawatan dalam UMNO namun masih lagi menjadi Ahli UMNO dan Ahli Parlimen Beaufort. Osu Sukam yang menjadi ketua menteri sabah bermula tahun 1999 hingga tahun 2001, Osu Sukam yang dilaporkan telah berhutang dengan beberapa buah kasino luar negara dan pernah ditegur oleh Tun Abdullah Hj Ahmad Badawi yang menjadi perdana menteri ketika itu kerana memburukkan imej UMNO. 

Kasitah Gaddam

Kasitah Gaddam merupakan bekas Menteri Tanah dan Pembangunan Koperasi Malaysia padan zaman Tun Mahathir. Pada 12 Ogos 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melepaskan dan membebaskan Kasitah daripada tuduhan rasuah dan penipuan melibatkan saham milik Lembaga Kemajuan Tanah Negeri Sabah (LKTNS) pada tahun 1996. 



Hari ini Lajim Ukin mengumumkan meletakkan semua jawatan dalam UMNO dan kerajaan namun masih lagi menjadi ahli UMNO dan Ahli Parlimen Beaufort. Semasa pengumuman dibuat, antara sengaja atau tidak Lajim mengenakan baju Melayu berwarna HIJAU untuk meletakkan jawatan dalam kerajaan dihadapan penyokongnya. Beberapa hari lalu Lajim telah bertemu dengan Menteri Besar Kelantan Nik Aziz Nik Mat di pejabat Menteri Besar. Selalunya pemimpin daripada UMNO yang mengumumkan keluar daripada UMNO kerana telah kecewa kerana tidak lagi dibelai oleh pucuk pimpinan. Mungkin juga sesuatu permintaan tidak ditunaikan dan mereka bertindak keluar parti menunjukkan protes terhadap pucuk pimpinan. Orang-orang seperti ini elok keluar daripada parti kerana tidak semangat perjuangan dan rasa syukur setelah diberikan amanah dan kepercayaan oleh pimpinan UMNO sehingga menjadi orang penting dalam kerajaan. 


Pemikir Politik : Eloklah yang bermasalah keluar daripada UMNO, sampah-sampah perlu dibuang supaya tidak busuk nama UMNO!! Yang mana-mana nak keluar daripada UMNO dialu-alukan sebelum PRU-13 nanti.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails