Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Oct 8, 2012

MELAKA : ALI RUSTAM DITAHAN SPRM???



Ali Rustam Ketua Menteri Melaka diserang oleh pembangkang kerana penganjuran majlis kahwin anaknya di rekodkan dalam Malaysia book of records kerana hadirin yang hadir seramai 130 000 orang. Ketua Pemuda PKR Shamsul Iskandar yang turut membuat laporan kepada SPRM Melaka dan membangkitkan mengenai kemampuan Ali Rustam dalam menganjurkan majlis berkenaan. 

Puak pembangkang tidak mempunyai isu konkrit apabila menyerang isu perkahwinan anak Ali Rustam, dimanakah rasionalnya puak pembangkang ini kerana Ali Rustam merupakan KETUA MENTERI MELAKA dan bukannya ADUN biasa dalam Melaka. Puak pembangkang cuba menyerang Ali Rustam dan Melaka kerana pemikir mendapat maklumat bahawa PR akan cuba menawan 2 negeri kuat kuat UMNO di selatan iaitu Melaka dan Johor. Oleh kerana itulah isu remeh ini cuba diperbesarkan oleh PR bagi memperlihatkan bahawa Ali Rustam ini seolah-oleh tidak mampu untuk penganjuran majlis berkenaan. 

Adat Melayu yang benar-benar tidak difahami oleh PR ini kerana Ali Rustam amat rapat dengan rakyat Melaka di setiap majlis masyarakat. Lihat sahaja di laman FB Ali Rustam, setiap hari beliau turun padang untuk bersama-sama masyarakat untuk majlis-majlis yang mengundang beliau. Di suatu ketika Ali Rustam pernah menghadiri 23 majlis perkahwinan di Melaka dalam masa sehari, dan ini tidak menjadi pelik kepada rakyat Melaka. Ali Rustam juga telah turun padang bukan sahaja untuk majlis perkahwinan tetapi melawat rakyat yang sakit, bersalin dan juga kematian. 

"Dalam adat Melayu Melaka, adalah wajib memenuhi undangan dan apabila orang hadir ke majlis kita dan menyumbang, itu diistilahkan 'menanam'. 
"Kita wajib membalasnya apabila tiba masa mereka mengundang kita pula. Jika orang tak minat, jemput sejuta orang pun tetamu tak datang. 
"Saya tidak lihat majlis ini sebagai kontroversi tetapi kebahagiaan antara pemimpin dan rakyat atas ikatan tulen yang dibina sekian lamanya," - Idris Haron
"Yang peliknya pemimpin bukan Melayu seperti DAP yang suka buat isu. 
"Pembangkang akan bangkang dan politikkan apa-apa sahaja isu jika babitkan pemimpin Melayu untuk alih sokongan rakyat," - Syed Ali Alhabshee

Pemikir Politik : PAS dan PKR langsung tidak diterima masyarakat di Melaka, kini DAP cuba membangkitkan isu yang remeh untuk mengalihkan sokongan rakyat pada mereka! Boleh blah DAP, rakyat Melaka tidak bodoh dalam soal ADAT!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails