Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Sep 26, 2012

KAMPUS UPSI : MAHASISWA AKTIF KOLEJ DIPINGGIRKAN!!


26/9/2012 - Kolej Harun Aminurrashid (KHAR), selesai sahaja tamat Pilihan Raya Kampus 2012 yang telah didominasi oleh PRO-A, telah timbul masalah daripada Mahasiswa/i UPSI. Maklumat yang diperolehi oleh pemikir, banyak siswa/i KHAR telah tidak dapat menempatkan diri di KHAR untuk sesi akan datang. Kebanyakkan daripada mereka telah aktif di Kolej dan mengumpul sticker untuk mendapatkan kredit tinggal di kolej, namun apabila disemak seramai 439 siswi diploma telah kehilangan tempat tinggal apabila tidak tersenarai untuk penempatan Kolej sesi hadapan. 

Seorang mahasiswi diploma yang berjaya ditemubual melahirkan kekesalan terhadap pihak kolej kerana beliau sangat aktif di kolej dan mengumpul banyak sticker melalui program-program yang dijalankan oleh pihak kolej. Lebih mengecewakan apabila terdapat mahasiswi yang tidak menghantar borang menduduki kolej tetapi namanya masih tersenarai untuk tinggal di kolej kediaman semester hadapan. Dimanakah keadilan dari pihak KHAR dan HEPA mengenai hal ini? Mengapakah mereka ini tidak tersenarai untuk tinggal di kolej semester hadapan? Dimanakah MPP yang telah menang besar pada PRK 2012?? Diam membisu selepas berjaya???

Apabila melihat di laman Facebook milik SMILE UPSI, Admin laman tersebut telah melahirkan 3 kekesalan mengenai hal ini.


Pemikir mengucapkan semoga cepat sembuh kepada mahasiswa semester 8 yang ditikam 3 kali di perut oleh perompak di sewaktu dalam perjalanan daripada Behrang. Perompak hanya berjaya melarikan RM20 sahaja dan laptop milik saudara Azim tidak diambil oleh perompak. Kini saudara Azim dirawat di Hospital Slim River. Pemikir harap semua mahasiswa/i berhati-hati jika ingin menolong orang yang tidak dikenali.

Pemikir Politik : Dimanakah keadilan untuk mahasiswa/i UPSI ini?? TNC HEP tidak mahu campur tangan ke untuk kes ini?? Tugas pertama MPP yang telah menang majoriti PRK 2012 untuk selesaikan masalah ini segera!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails