Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Sep 20, 2012

#PRKampus UTHM : PRO-M LARANG MAHASISWA TURUN MENGUNDI!!


20/9/2012 - Batu Pahat, PRO-M mula buat kecoh di Facebook di hari membuang undi pemilihan MPP UTHM kerana 11 calon PRO-M tidak dipaparkan untuk di undi oleh Mahasiswa/i. PRO-M terus berkempen supaya mahasiswa/i memboikot pilihanraya kampus dan jangan turun mengundi pada hari ini.



11 calon PRO-M tidak dipaparkan nama kerana pencalonan mereka telah dibatalkan oleh pihak suruhanjaya PRK kerana telah melanggar calon syarat PRK yang telah ditetapkan. PRO-M telah cuba memutarbelitkan keadaan sebenar mengatakan pihak Universiti tidak telus dan sabotaj calon PRO-M dalam menjalankan PRK kali ini.


Salah seorang calon yang bukan dalam kalangan PRO-M telah mendedahkan bahawa beliau juga telah dibatalkan pencalonan kerana berkempen di facebook dan akur dengan surat pembatalan pencalonan yang dikeluarkan oleh pihak Suruhanjaya PRK UTHM. Ahmad Rudy di laman Facebooknya berkata "saya juga calon, kena buang sebab berkempen di Facebook, saya dapat panggilan daripada pihak Universiti menyuruh saya datang mengambil surat pembatalan dan yang saya tahu 11 lagi calon tidak mahu datang sendiri untuk mengambil surat pembatalan"

Ahmad Rudy juga akur dengan peraturan yang telah ditetapkan, "saya sendiri terima dengan peraturan dan saya yang cuai"

Ini memperlihatkan bahawa bukan calon PRO-M sahaja dibatalkan pencalonan oleh pihak Universiti tetapi terdapat calon lain yang dibatalkan kerana melanggar peraturan PRK yang telah ditetapkan. Hal ini memperlihatkan PRO-M semakin terdesak untuk memenangi PRK kali ini sehingga sanggup memboikot PRK UTHM sedangkan calon PRO-M sendiri telah melanggar peraturan pilihanraya. Pemikir memuji tindakan tegas yang telah dibuat oleh pihak UTHM tanpa mengira PRO-M ataupun PRO-A. 


Peraturan melarang calon, penyokong dan pencadang untuk berkempen di facebook telah dilanggar oleh calon PRO-M, namun pihak jentera boleh berkempen untuk calon mereka. Memperlihatkan keadaan ini, PRO-M mengiginkan UNDI SIMPATI mahasiswa untuk memenangi PRK kali ini kerana ketandusan isu untuk memenangi hati mahasiswa.

Pemikir Politik : Lain kali jangan langgar syarat PRK, baca dulu syarat-syarat sampai habis. Takziah buah 11 orang calon PRO-M yang telah terkorban pada PRK UTHM kali ini. 





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails