Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Sep 4, 2012

PRK : DEMONSTRASI DI UIAM KUANTAN???


Pada hari ini, pemikir politik politik sempat ke UIAM Kuantan untuk melihat sendiri pendaftaran mahasiswi dan mahasiswa baharu yang mendaftar masuk bagi sesi 2012/2013. Keadaan pendaftaran yang dihujani ibu bapa yang ingin mellihat anaknya masuk ke universiti bagi memperolehi segulung ijazah. Kemasukkan kali ini hanya 680 orang mahasiswa/i yang berjaya melanjutkan pelajaran di UIAM Kuantan. 


Pemikir juga telah melihat satu kaunter WE LOVE PM CLUB yang bersebelahan dengan kaunter Student Representative Council (SRC) dan Kaunter PTPTN. Hasil maklumat yang diperolehi, SRC UIAM Kuantan telah dimenangi oleh PRO-M pada Pilihan Raya Kampus (PRK) yang lepas. Walaupun PRO-M menolak PTPTN namun masih ramai ibu bapa yang pergi ke kuanter PTPTN untuk mendapatkan maklumat mengenai bagaimana untuk mendapatkan pinjaman. 



Hal ini memperlihatkan bahawa PTPTN masih lagi rasional dalam kalangan ibu bapa bagi mendapatkan bantuan kewangan supaya anak mereka dapat meneruskan pengajian, dimanakah rasionalnya Anwar Ibrahim dan PRO-M yang menolak PTPTN yang memberikan pinjaman kewangan kepada mahasiswa dan pinjaman akan menjadi biasiswa jika CGPA akhir mendapat kelas pertama. Oleh itu tiada alasan untuk mahasiswa mengatakan bahawa bebanan untuk membayar semula pinjaman PTPTN kerana mahasiswa hanya perlu menumpukan kepada akademik dan CGPA diakhir semester untuk mendapatkan kelas pertama supaya pinjaman bertukar menjadi Biasiswa. 


Terdapat 2 helai banner WE LOVE PM CLUB telah dipotong oleh PRO-M yang dilihat takut dengan kehadiran WE LOVE PM CLUB di UIAM Kuantan. Perbuatan kebudak-budakan PRO-M ini dilihat cuba sabotaj kehadiran WE LOVE PM CLUB ini dan memperlihatkan sifat TIDAK MEMPUNYAI OTAK walaupun belajar di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia!! INIKAH SIFAT BAKAL GRADUAN UIAM MALAYSIA???

Wajah Ibu Bapa yang gembira terpancar jelas sewaktu menghantar anak mereka mendaftar masuk ke menara gading, namun harapan mereka akan musnah untuk melihat anak mereka tidak membawa pulang segulung ijazah apabila digantung pengajian dan dibuang daripada Universiti. 

Pemikir Politik : Selamat Datang kepada Mahasiswa/I baharu yang mendaftar masuk ke UIAM Kuantan pada hari ini, tahniah daripada Pemikir Politik, dah masuk belajar, belajarlah sungguh-sungguh, jangan sibuk berdemonstrasi sana sini sampai digantung pengajian macam Adam Adli dan Khalid Syiah!!!

1 comment:

Unknown said...

good report...tunjuklah sekali gambar banner yg dipotong

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails