Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Sep 22, 2012

#PRKampus UPSI : PRO-M REBAH SETELAH PENAMAAN CALON!!



22/9/2012- Tanjong Malim, PRO-A meneruskan kecemerlangan memenangi PRK kali ini apabila giliran UPSI untuk mencatatkan kemenangan setelah penamaan calon yang tamat pada pukul 5 petang tadi. PRO-A memenangi 22 kerusi tanpa bertanding daripada 29 kerusi yang dipertandingkan. 22 kerusi yang dimenangi tanpa bertanding ini sekaligus menobatkan PRO-A membentuk kabinet walaupun tarikh membuang undi pada 25/9/2012. 6 orang calon PRO-M telah ditolak pencalonan mereka kerana tidak memenuhi syarat untuk menjadi calon. Calon PRO-M tidak mengemukakan manifesto untuk PRK kali ini, bagaimana menjadi calon untuk membela mahasiswa sedangkan manifesto pun tiada untuk memenangi hati mahasiswa/i??

PRO-A akan meneruskan kempen di UPSI untuk merebut lebihan kerusi yang akan dipertandingkan pada 25 September ini. Menurut sumber daripada UPSI yang mengatakan saingan sengit di UPSI akan terjadi ternyata meleset apabila PRO-M rebah sebelum hari membuang undi. PRO-A yang dikatakan akan menentang 3 puak iaitu Mahasiswa Pendidik (PRO-M), Legasi Mahasiswa Progresif (LMP) dan calon bebas yang ditaja PRO-M untuk memecahkan undi PRO-A tidak menjadi kenyataan diatas kejayaan PRO-A di UPSI kali ini. Mohd Zahar (Bekas koordinator PRO-M UPSI) menyifatkan pertandingan kali ini bukan antara PRO-A dan PRO-M, tetapi menentukan nasib UMNO dan PAS untuk Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13 kali ini. 

PRK lepas yang membuatkan PRO-A hampir tewas kepada PRO-M sehinggakan banyak EXCO MPP daripada PRO-M, namun kali ini jentera PRO-A terus bekerja kuat bagi memastikan kejayaan dan PRO-M rebah setelah beberapa insiden yang melibatkan Mahasiswa UPSI yang membuat rusuhan pada sambutan tahun baru di hadapan pintu utama UPSI dan insiden menurunkan bendera tertera gambar Perdana Menteri di PWTC pada awal tahun ini.


DS FARHAN (BEKAS PEJUANG ASPIRASI UPSI)

Seorang bekas pejuang ASPIRASI UPSI Ds Farhan yang dapat pemikir hubungi menyifatkan bahawa kemenangan besar ini membawa perspektif positif bahawa mahasiswa/i kini pandai menilai pemimpin untuk menjadi pemimpin pelajar dan ini menunjukkan aras tertinggi untuk ASPIRASI di semua Universiti bahawa PRO-M tidak relevan dalam kalangan pelajar yang hanya lebihkan politik luar berbanding politik kampus untuk membela nasib mahasiswa/i di universiti.

"Lihat sahaja 5 buah IPTA yang telah membuang undi pada 20 September kelmarin, semuanya mencatatkan kemenangan besar ASPIRASI dan ini membuktikan bahawa ASPIRASI berada dihati mahasiswa/i untuk terus menerajui kepimpinan di Universiti"

Pemikir Politik : ASPIRASI UPSI terus menerajui kepimpinan Majlis Perwakilan Pelajar UPSI dengan majoriti lebih besar. ADAM ADLI dan MOHD ZAHAR jangan bersedih hati dengan kekalahan teruk pada PRK kali ini. 

A.B.A
ALLAH BERSAMA ASPIRASI!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails