Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Sep 23, 2012

#PRKampus USM : PMIUSM NAFI PRO-M!!


23/9/2012 - Georgetown, Persatuan Mahasiswa Islam Universiti sains Malaysia (PMIUSM) hari ini mengeluarkan satu kenyataan melalui laman Facebook Setiausaha Agungnya Ummulaiman Hj. Abdul Sani mengatakan bahawa PMIUSM tidak sama dengan PRO-M. Ummu juga meminta supaya PMIUSM tidak dikaitkan dengan mana-mana kumpulan. Namun kenyataan yang meninggalkan satu persoalan penting melalui kenyataan ini apabila beliau menyatakan sokongan kepada PRO-M. Jika tidak dikaitkan dengan mana-mana kumpulan, mengapa mesti mengeluarkan kenyataan sokongan kepada PRO-M dan perkataan itu mesti di BOLD kan?? 

Kenyataan ini jika diteliti mempunyai unsur-unsur kempen dan merayu supaya mahasiswa/i USM mengundi PRO-M pada PRK kali ini. Pada PRK lepas, PRO-A telah menang besar di USM dan menjadi kampus pertama untuk PRO-A memenangi PRK. SU Agung PMIUSM sedar bahawa PRO-M akan ditolak di USM kerana imej PRO-M telah diaibkan oleh pemimpin-pemimpin mereka sendiri. 

PMIUSM juga merupakan antara tunjang penting dalam gerakan PRO-M di USM dan sekiranya PMIUSM tidak melakukan gerakan, PRO-M akan lumpuh di USM. PMIUSM juga telah dibantu oleh dua front lain seperti  Student Progressive Front (SPF) dan Malaysia Youth and Student Democratic Movement (DEMA).

Di USM, gerakan mahasiswa seperti SPF dan DEMA lebih bersifat perkauman kerana hanya melibatkan keanggotaan daripada kaum Cina sahaja. Situasi ini amat memerlukan Persatuan Mahasiswa Islam memainkan peranan yang lebih untuk menarik sokongan daripada pelajar-pelajar Melayu. - GERAKAN 13

UNDILAH CALON PRO-A USM!!


Hal ini berbeza 100% dengan PRO-A USM kerana ikatan perpaduan antara kaum menjadi tunjang dalam perjuangan PRO-A, lihat sahaja calon PRO-A USM di atas, terdapat 3 kaum utama seperti Melayu, Cina dan India. Ikatan perpaduan inilah yang membawa kepada kejayaan PRO-A untuk mendominasi PRK pada kali ini tanpa ada sifat perkauman. 

Pemikir Politik : PRO-M semakin terdesak apabila PRO-A semakin dekat di hati mahasiwa/i di seluruh IPTA! PRO-M akan berkubur pada PRK kali ini, teruskan menyokong ASPIRASI UNIVERSITI!!

A.B.A
ALLAH BERSAMA ASPIRASI!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails