Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Jul 21, 2012

IMBUHAN HARI RAYA UNTUK PENJAWAT AWAM!!


Hari ini Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak mengumumkan berkemungkinan akan memberikan imbuhan hari raya kepada penjawat awam, namun masih lagi perlu meneliti buku kira-kira kerajaan bagi melihat kemampuan kerajaan dalam membantu penjawat awam. 

"Nantilah kita semak-semak dahulu, belek-belek dahulu, kena tengok-tengok buku kira-kira dahulu...kalau apa-apa pun kita semak dahulu, apa-apa keputusan mesti berdasarkan kepada kemampuan kerajaan,"


Dalam ucapannya di Pekan sewaktu menyampaikan sumbangan CEK DURIAN RUNTUH FELDA FASA 2 dan pakaian kepada pegawai-pegawai masjid serta Apron kepada peniaga-peniaga dan bantuan cermin mata kepada penduduk kawasan Pekan menekankan agar pihak yang yang tidak berpuas hati dengan kerajaan tidak menghalang usaha kerajaan dalam memajukan negara kerana penyenaraian FGVH adalah baik untuk kebaikan rakyat. 

Pemikir yakin dan percaya bahawa setiap dasar yang dibuat oleh kerajaan adalah bagi meningkatkan ekonomi rakyat dan bukannya untuk meranapkan rakyat seperti yang digembar-gemburkan oleh puak pembangkang dengan perhimpunan oren yang diadakan di ibu negara baru-baru ini. Walaupun peneroka telah ditawarkan dengan 800 unit saham, pihak peneroka tetap akan mendapat 20% saham FGVH yang telaha dimasukkan ke dalam tabung amanah yang akan dibayar dividen kepada peneroka setiap tahun. 

Melihat kepada reaksi PM ketika menjawab soalan mengenai imbuhan kepada penjawat awam, pemikir yakin bahawa tahun ini penjawat awam akan mendapat imbuhan raya hari raya bagi meringankan beban penjawat awam walaupun setengah bulan gaji  dengan bayaran minimum RM500 dan bayaran RM500 kepada pesara seperti tahun 2011. Ini kerana setiap janji yang akan ditetpai oleh pihak kerajaan dan akan dikaji bagi membantu rakyat. Pemberian bonus dan bayaran khas tahun 2011 telah membabitkan 1.27 juta penjawat awam Persekutuan dan 590,000 pesara kerajaan dengan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2 bilion. 

“Ini menunjukkan bahawa kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan pesara kerajaan"

Pemikir Politik : Kerajaan BN hari ini adalah kerajaan prihatin dan berkebajikan berbanding puak pembangkang yang hanya melemparkan fitnah demi mencapai cita-cita menawan Putrajaya!!  Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan!!

JANJI DITEPATI!! 




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails