Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Aug 15, 2012

#AMAN KAMPUS RAMADHAN : PASIR PANJANG LOKASI TERAKHIR!!!


14 OGOS 2012 AMAN KAMPUS terus menjalankan misinya berbakti kepada masyarakat apabila menjalankan program siswa prihatin di kawasan DUN Pasir Panjang iaitu Felda Bukit Besar dan Felda Bukit Ramun. Kehadiran program Aman Kampus Ramadhan ini turut disertai oleh Datuk Dr. Adham Baba yang merupakan ADUN Pasir Panjang. Aman Kampus telah menghantar 10 orang wakil dan disertai 10 orang wakil daripada kawasan ADUN Pasir Panjang dan Jawatankuasa kampung yang terlibat. Aman Kampus Ramadhan di Pasir Panjang ini melibatkan 8 buah kereta yang turut berkonvoi menghantar barangan keperluan harian bagi meringankan sedikit bebanan keluarga yang telah dipilih tersebut. Aman Kampus Ramadhan di Pasir Panjang kali ini melibatkan 10 buah rumah dan melibatkan Pegawai JASA. 


Aman Kampus Ramadhan kali ini juga telah memberikan sedikit sumbangan duit raya dan juga Jalur Gemilang bagi menyambut kehadiran syawal dan hari kemerdekaan pada tahun ini. Usaha-usaha murni ini terus dijalankan oleh Aman Kampus walaupun berada dalam bulan Ramadhan. Penerima-penerima bantuan yang telah dipilih oleh jawatankuasa kampung ini terdiri daripada Anak Yatim, Ibu Tunggal, Orang Kelainan Upaya (OKU) dan juga Fakir Miskin, ini bertujuan untuk memperlihatkan anak muda pada hari ini akan terus bersama-sama dalam membantu masyarakat seperti kata pepatah yang berat sama dipikul, yang ringan sama dijinjing, semoga usaha-usaha anak muda ini berterusan supaya dapat membantu masyarakat walaupun dalam bentuk yang sedikit. Di Felda Bukit Besar ini Aman Kampus pada fasa 1 pernah menjelajah di Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Alauddin untuk program Ikon Siswa bagi memberikan motivasi kepada pelajar-pelajar sekolah tersebut yang akan mengambil peperiksaan PMR dan SPM tahun ini. Ini hanyalah lokasi terakhir untuk program Aman Kampus Ramadhan dan pelbagai program Aman Kampus akan dilaksanakan selepas Hari Raya Aidilfitri nanti. 

Foto Sekitar Program Aman Kampus di DUN Pasir Panjang;

Konvoi Kereta Program Aman Kampus Ramadhan





Pemberian sumbangan dan duit raya di Masjid Seri Jaya






Pemikir Politik : Inilah wajah-wajah anak muda yang terus turun berbakti tanpa mengenal penat dan lelah walaupun terpaksa memandu daripada Kuala Lumpur menuju ke Pasir Panjang pada tengah malam. TAHNIAH ANAK MUDA!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails