Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Aug 18, 2012

UMNO LAKSANA HUDUD!!


Hari terakhir Ramadan hari ini menghidangkan kita satu berita 'Lawak Jenaka' Karpal Singh, kalaulah hari ini bukan dalam bulan Ramadan, maka saya akan katakan Karpal Singh adalah 'Autar Singh' atau 'Putarbelit Singh'

Tetapi memandangkan hari ini dalam bulan Ramazan, maka cukuplah dia dipanggil nama asal yang bapanya bagi semasa hendak berangkat dengan kapal barang, untuk mencari rezeki di Tanah Melayu ini dulu, iaitu Karpal Singh .

Berita dimuka hadapan utusan malaysia hari ini (18 Ogos 2012), yang disambungkan ke muka tujuh, memaparkan seorang pemberita Utusan bertanyakan komen Karpal Singh apabila bekas Timbalan Presiden Pas Nasharudin Mat Isa membidasnya yang bersikap 'anti hudud malah anti islam' yang disuarakannya kelmarin., lalu Karpal Singh dengan terang dan nyata mengatakan:

"Saya bukan anti Islam, Islam merupakan sebuah agama, saya tidak pernah menentang agama Islam, bagaimana boleh melabelkan saya seperti itu?...Saya hanya menentang secara terang-terangan konsep negara Islam itu yang boleh mengamalkan hukum hudud " ...!!!

Tahukah dan fahamkah Karpal Singh apa yang dicakapkan itu ??? dia bercakap tentang 'ISLAM' yang sudah tentunya secara automatik didalamnya perlaksanaan konsep Negara Islam, dimana hukum hudud yang amat murni itu akan dilaksanakan peringkat demi peringkat sehingga berjaya sepenuhnya.

Bolehkah Karpal Singh membeli Gula, tetapi memberikan syarat kepada penjual gula itu dia tidak mahu 'manis'nya, cuma dia mahu gula sahaja...begitu juga bolehkah Karpal Singh membeli 'Garam' tetapi tidak mahu 'masin'nya...boleh kah ?...itu sebab dia dengan selamba saja berkata, dia terima Islam sebagai agama tetapi tak mahu konsep negara Islam.


DATUK YAZID OTHMAN

Sebenarnya, Karpal Singh memang cepat lupa, dia pernah terima konsep Negara Islam ini dihadapan saya dulu, kira-kira 15 tahun lalu, Masa itu, beberapa orang pemuda Pas datang kerumah saya di Seri Gombak, pada satu malam, diketuai oleh Mat Sabu (Timbalan Presiden Pas sekarang), Mahfuz Omar (kini YB di Kedah) dan Malik Husin, meminta pertolongan agar saya menerangkan 'Konsep Negara Islam' kepada pemimpin2 DAP, yang meminta Pemuda Pas memberikan penerangan.

Para pemimpin DAP yang datang ialah, termasuk Chin Man Hin, Karpal Singh, Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan kira-kira 15 orang yang lain, termasuk wanitanya, di Hotel Federal Kuala Lumpur yang dikawal rapi, bilik pertemuan itu..yang kelihatan eksklusif.

"Hang kawan kami, parti Islamic Group yang hang pimpin semasa pilihanraya di UM dulu kami pemuda Pas pi juga tolong kempen untuk hang menang di kampus UM..dan hang menang jadi Presiden PMUM itu, kami ada saham juga..

"Zid tolonglah...puak-puak DAP tu lani dok tunggu kami kat Federal Hotel nak tahu dari pemuda Pas, apa itu Negara Islam dan Hukum Hudud..nak cari orang lain dah tak sempat dah...yang ada hang sajalah kawan kami..kami tau hang belajak perkara ni semasa di Nilam Puri dulu...tolonglah ikut kami pi terangkan kat depa.."

Atas dasar kawan dengan Mat Sabu, Malik dan Mahfuz, saya pergi ke hotel berkenaan dan terangkan kepada para pemimpin DAP itu apa yang mereka nak tahu...kesimpulan yang saya buat ialah "Satu kali tangan dipotong, sejarah Islam mencatatkan, 150 tahun lamanya orang tidak mencuri.." dan mendengar ini Karpal Singh berkata:

"Kalau saya tahu macam ini hukum hudud dan konsep Negara Islam...saya tak akan kata 'langkah mayat saya kalau nak laksanakan pemerintahan Islam di Malaysia..." 

Karpal Singh telah buat-buat tak faham, bahawa berkat negara Malaysia ini sebuah Negara Islamlah, rakyat negara ini hidup dalam aman, makmur dan bahagia..menikmati perlaksanaan Islam dalam bidang penghidupan di negara ini dari segi ibadah, muamalat, ekonomi dan perniagaan, perbankan, pajak gadai, kepolisian, ketenteraan, pembangunan pertanian, perikanan, penternakan, industri pembuatan, pendidikan agama, dan lain-lain..

HAKIKAT NEGARA INI KINI SEBUAH NEGARA ISLAM DIAKUI OLEH SELURUH ANGGOTA OIC DLL..Cuma uslub atau pendekatan perlaksanaan 'Negara Islam' itu telah dan sedang dilakukan dengan penuh bijaksana oleh pemerintah Kerajaan BN ini ibarat 'menarik rambut dalam tepung..rambut tidak putus dan tepung tidak berselerak'

Sekirannya tidak ada aral melintang saya difahamkan bahawa PM DS Najib telah meninjau-ninjau setingkat lagi untuk kearah perlaksanaan hukum hudud di negara ini di masa depan, apabila segala infranya telah mula dizahirkan, dan boleh diterima oleh semua pihak. - Datuk Yazid Othman


Pemikir Politik : Jika UMNO laksana HUDUD, PAS nak laksana apa lagi??? PAS akan tenggelam bersama-sama PKR dan DAP pada PRU-13 kali ini!! SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails