Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Jun 21, 2012

PRU-13 : PAS HANYA MENANG 20 KERUSI SAHAJA????


Bagaimanakah nasib Hudud selepas pilihanraya sebagaimana mengikut pandangan PAS sejak tahun 1993 lagi. Begitu la nasib hudud ditangan PAS dah dijadikan Chipmore.. kejap ada kejap tak ada. mana tidaknya, hudud sentiasa wujud bila mana PRU akan menjelma.

Pada Julai 2011, PAS menyatakan hasratnya untuk bertanding di 80 kerusi parlimen dengan mengambil alih beberapa kerusi milik PKR bagaimanapun tentangan keras dari PKR memungkinkan impian PAS itu tidak akan tercapai.

PKR terutama Anwar Ibrahim melihat sebarang cubaan PAS mahu merampas kerusi milik PKR sebagai satu ancaman terhadap penguasaannya dalam pakatan pembangkang.

Mengikut maklumat dalaman PAS yang terbaru, dalam pilihanraya umum ke 13 (PRU 13) akan datang, PAS dijangkakan hanya akan bertanding di 67 kerusi parlimen.

Walaupun ia belum muktamad disebabkan isu perebutan kerusi di antara PAS dan PKR masih belum diselesaikan bagi kerusi campuran, namun keputusan akhir tidak akan jauh berbeza dari angka tersebut.

Daripada kira-kira 67 kerusi yang dipertandingkan itu, pimpinan PAS meramalkan mereka hanya berkemampuan mencatat kemenangan di 20 kerusi parlimen sahaja, merosot berbanding PRU 12 2008.

Berikutan itu, timbul persoalan di mana duduk letaknya nasib hukum hudud PAS yang sebelum ini sering diuar-uarkan kepada umum konon akan dilaksanakan sebaik sebelum ayam jantan habis berkokok.
SELANJUTNYA KLIK RMF7

Pemikir Politik : PAS masih tidak mampu menggantka UMNO, kerusi PARLIMEN ada 222 kerusi, PAS akan bertanding 80 kerusi sahaja, tidak sampai setengah daripada kerusi parlimen!!  Daripada 80 PAS hanya menang 20 kerusi sahaja!! Bagaimana PAS nak memerintah kerajaan pusat???

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails