Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Jun 22, 2012

SELANGOR : KHALID IBRAHIM DISERANG!!!


Semalam Rafizi telah meletakkan jawatan sebagai Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor kerana akibat tidak sebulu dengan Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim.  “Saya telah beri notis letak jawatan dari Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor. Sebarang pertanyaan mengenai ekonomi Selangor dan lain-lain, rujuk kepada Kerajaan Negeri atau Anwar Ibrahim,". "Letak jawatan proses biasa. Perlu sedikit rehat, letih buat dua kerja di kerajaan negeri dan parti. Ramadan dah dekat, tumpu ibadah".

Kononnya Rafizi inginkan sedikit rehat dan ingin menumpukan ibadah di bulan Ramadhan, tahun ini baru Rafizi ingat bulan Ramadhan. Perletakan jawatan ini jelas menunjukkan bahawa Kerajaan Negeri Selangor dibawah pimpinan PKR ini mempunyai masalah dalaman yang serius dengan Khalid Ibrahim. Terdapat beberapa Ahli PKR yang berpendapat bahawa perbalahan antara Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor Faekah Husin dengan beberapa pemimpin PKR negeri telah membuatkan Rafizi meletakkan jawatan secara mengejut.

Disamping itu Khalid Ibrahim mendakwa juga telah diserang penyokong pengerusi PKR negeri, Azmin Ali sebaik sahaja Rafizi meletakan jawatan. Menurut Khalid, peluru sulit ini adalah bagi menyerang setiausaha politiknya sendiri Faekah Husin. Faekah yang selama ini dilihat sentiasa membayangi Abdul Khalid didakwa terlibat menggunakan kedudukannya untuk mempengaruhi sebuah syarikat milik kerajaan negeri memberi peluang peniagaan kepada sebuah firma guaman yang dikatakan ada hubungan keluarga dengannya. 

Disamping itu di Dengkil seramai 20 orang Ahli PAS dan PKR daripada Kampung Datuk Abu Bakar Baginda kawasan DUN Dengkil telah menyertai UMNO setelah hilang keyakinan terhadap Pakatan Rakyat. Mereka berasa kesal dengan janji-janji manis PR namun sedikit pun tiada pembanggunan yang dibuat di negeri Selangor.

Bekas ahli Pas, Akhiah Samidin, 57, berkata sewaktu berkempen pada pilihan raya umum ke-12, pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang hanya pandai menabur janji dengan manifesto untuk memperdaya pengundi dan tidak pernah menunaikannya untuk penduduk Kampung Datuk Abu Bakar Baginda.

"Kami menyertai UMNO secara sukarela selepas menyedari Pakatan Rakyat tidak mempunyai hala tuju jelas untuk membela nasib rakyat. Kami sudah sedar, kami akan memujuk rakan-rakan lain kembali ke pangkuan UMNO demi masa depan anak-anak kerana hanya BN akan menjamin masa depan generasi muda," katanya kepada pemberita di sini.

Seramai 20 orang bekas-bekas ahli Pas dan PKR menyerahkan borang keanggotaan UMNO kepada Ahli Dewan Undangan Negeri Dengkil, Datuk Marsum Paing. - BERNAMA

Pemikir Politik : Bangkai gajah mana boleh tutup dengan Nyiru Rafizi, nak sorok mana masalah dalaman tu?? Khalid Ibrahim dah kena serang secara sulit oleh Azmin dan Rafizi, penyokong pula hilang keyakinan, PRU-13 bungkus la PR di Bumi MALAYSIA Tercinta ini!!

A.B.U
ALLAH BERSAMA UMNO!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails