Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Apr 10, 2012

PTPTN : KERAJAAN BAGI PTPTN FREE!!


SELAMA INI KERAJAAN PIMPINAN DATUK SERI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK SUDAH LAMA MEMBERI PTPTN FREE KEPADA PEMINJAM, NAMUN MASIH ADA LAGI YANG TIDAK BERSYUKUR DI ATAS KURNIAAN INI.  

PTPTN akan menjadi FREE apabila mahasiswa dapat keputusan kelas pertama (PNGK) di akhir semester. Kerajaan membuat demikian kerana ingin melihat mahasiswa bekerja keras dalam bidang akademik supaya mendapat keputusan yang cemerlang dan kerajaan memberi penghormatan kepada mereka dengan memberikan PTPTN FREE tanpa perlu bayar 1 SEN pun. USAHA yang keras akan mendapat keputusan yang CEMERLANG, USAHA yang keras dihargai oleh KERAJAAN. ADILKAH mereka yang gagal dan mendapat keputusan yang tidak memberangsangkan mendapat PTPTN FREE?? ITULAH KEISTIMEWAAN KEPADA MAHASISWA YANG DAPAT KEPUTUSAN KELAS PERTAMA!!


*25,649 pelajar Unisel (Selangor) menerima pinjaman PTPTN berjumlah lebih RM851 juta

*13,763 di KUIS babitkan jumlah RM369 juta

*6,072 pelajar di KUIN dengan pinjaman lebih RM258 juta.



Daripada hampir 1.9 juta penerima pinjaman PTPTN, hanya 11, 764 orang pelajar ini sahaja yang berjaya mendapat pengecualian bayaran balik pinjaman.



Lihat, Nilai & Bandingkan.

Berapa ramai mahasiswa Melayu dan Bumiputera yang menerima
tukaran pinjaman kepada biasiswa?
Siapa pula hero-hero yang sibuk melaungkan agar PTPTN dimansuhkan? - Mahasiswa utara


Kepada mahasiswa yang tidak dapat kelas pertama diberi lagi kemudahan dengan UJRAH 1% yang sebelum ini 5% dan 3%, ADAKAH MASIH ZALIM LAGI KERAJAAN SEDIA ADA HARI INI??? [SINI

Pemikir Politik : Anwar cuba kaburkan mahasiswa dengan PTPTN percuma, Kerajaan selama ini dah bagi pun PTPTN percuma kepada mahasiswa yang dapat kelas pertama!! 

A.B.U
ALLAH BERSAMA UMNO!!

1 comment:

Anonymous said...

Orang Dulu Susah Payah Untuk Belajar Hingga Ijazah, Budak2 Sekarang Buang Masa Dengan Politik..Kerajaan Sudah Banyak Tolong Orang Melayu Sebenarnya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails