Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

May 21, 2012

SARAWAK : ADUN BN LOMPAT PARTI LAGI???? @NajibRazak


20 MEI 2012 Sempena lawatan kerja pemikir di Julau, pemikir dapat sedikit maklumat mengenai senario politik di Julau yang membuatkan pemikir merasakan satu tindakan BODOH ADUN BN N.42 MELUAN WONG JUDAT (SPDP) yang telah bekerjasama dengan Parti Pembangkang Sarawak Workers Party (SWP) untuk menjatuhkan Ahli Parlimen BN YB Dato Joseph Salang daripada Parti Rakyat Sarawak (PRS). SPDP dan PRS adalah parti komponen di bawah Barisan Nasional Sarawak. Pada Mei 2011 bertempat di dewan SMK JULAU (PRA-GAWAI) Wong Judat dalam ucapannya akan menjatuhkan Dato Joseph Salang dan pada 23 APRIL 2012 Wong Judat telah bersama-sama Dato SNG CHEE HUA dan JOSEPHINE RANDAN telah berkempen untuk PARTI PEMBANGKANG SWP di RP. BUDOL NG. ENTABAI, JULAU yang telah dihadiri lebih 2000 orang.


WONG JUDAT BERSAMA SNG CHEE HUA BERKEMPEN UNTUK SWP DI RP. BUDOL

Pada 5 Mei 2012, Wong Judat telah menyatakan pendirian akan menjatuhkan Joseph Salang semasa berucap di Majlis Makan Malam perpindahan anggota polis IPD Julau, di Paramount Hotel, Sibu. Tindakan Wong Judat ini yang telah berkempen secara terang-terangan untuk membantu SWP adalah satu bentuk PENGKHIANATAN kepada BN. SPDA dan BN harus menyingkirkan GUNTING DALAM LIPATAN ini supaya BN tidak mempunyai masalah menghadapai PRU-13 nanti. Sifat Agresif Wong Judat yang sering bersengketa dengan rakyat kawasan Julau sendiri. 



Wong Judat juga telah terlibat dengan PEMBALAKAN HARAM di ENGKAMOP, KEMALIH dan MELUAN!! Wong Judat ini juga aktif  dalam aktiviti JUDI SABUNG AYAM di SKIM dan MARADONG dan pernah BERTUMBUK dengan seorang GURU di Gelanggang Sabung Ayam di ENGKAMOP dan terdapat LAPORAN POLIS berkaitan kejadian. PKR juga telah menghadiahkan sebuah kereta FORTUNER yang berharga RM200 lebih ribu kepada Wong Judat supaya LOMPAT PARTI, Wong Judat merupakan ADUN pertama yang ingin melompat parti pada tahun 2008 dan kini Wong Judat ini telah bekerjasama dengan SWP untuk menjatuhkan BN sendiri!!


Sewaktu di Julau juga, terdapat sebuah Helikopter turun di padang bersebelahan IPD Julau dan maklumat yang diperolehi, Heli tersebut adalah Heli pembangkang.Pembangkang cuba menampakkan mereka berduit untuk mempengaruhi rakyat Sarawak dan memudahkan mereka ke kawasan-kawasan pedalaman untuk berkempn. Memperlihatkan senario politik Julau ini bagaimana seorang ADUN BN boleh menjatuhkan ADUN BN di hadapan rakyat dan telah bersama-sama dengan pembangkang dan telah berkempen untuk parti pembangkang?? 

Pemikir Politik : WONG JUDAT harus di singkirkan daripada menjadi calon PRU-13!! BN Sarawak tidak perlukan PENGKHIANAT dalam Parti!! nantikan pendedahan UNDI IBAN SENANG di beli!!

1 comment:

Unknown said...

Mana pergi Presiden SPDP.KENAPA BERDIAM DIRI.Orang yang secara terang menentang tidak berani dikenakan tindakan Disiplin.Kalau beginilah keadaan SPDP,MEMANG WAJAR YB Berlima meninggalkan Parti.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails