Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

May 13, 2012

#JDAB2012 : IBU BAPA MENGAMUK DI JELAJAH DESTINI ANAK BANGSA???



JDAB2012 - NEGERI SEMBILAN & JOHOR BAHRU

12/5/2012 HARI KEEMPAT Jelajah Destini Anak Bangsa telah pergi ke Kuala Selangor-Tg. Karang-Bagan Datoh bagi memenuhi cita-cita anak bangsa yang tidak dapat melanjutkan pelajaran ke Universiti. JDAB ini juga telah  membawa unit kemasukan pelajar UiTM dan juga Saudara Aizuddin iaitu Pegawai Khas Datuk Naib Cancelor.  Jelajah kali ini juga telah diserikan lagi dengan kehadiran Menteri Pertahanan Malaysia Datuk Seri Zahid Hamidi yang juga Menteri Mentor UiTM. 

Ibu Bapa tidak MENGAMUK tetapi begitu GEMBIRA dan TERHARU kerana masih lagi ada pihak yang sudi membantu anak-anak mereka untuk melanjutkan pelajaran ke UiTM. Keputusan SPM yang memberangsangkan namun tidak dapat ke UiTM telah dibantu oleh JDAB kali ini. Kebanyakkan pelajar lepasan SPM ini mendapat keputusan 6A tetapi tidak dapat melanjutkan pelajaran kerana dibelenggu masalah kemiskinan. 

Pemikir yang sempat turun bersama JDAB kali ini dapat melihat kegembiraan yang jelas terpancar di wajah ibu bapa yang hadir. Skuad JDAB2012 bakal menyerapkan mereka ini ke program pra-diploma MDAB di setiap semester yang akan datang mengikut kelayakkan keputusan SPM. 

Penerangan jelas juga telah diberikan oleh unit kemasukkan dan kursus-kursus yang melayakkan mereka melanjutkan pelajaran. Ibu Bapa juga tidak putus-putus mengucapkan terima kasih kepada pihak JDAB, UiTM dan Perdana Menteri kerana peluang kedua yang diberikan disamping YURAN PERCUMA, KEDIAMAN PERCUMA dan WANG SAKU yang diberikan sepanjang pengajian. 

Pemikir sempat merakamkan beberapa keping gambar sepanjang perjalanan Kuala Selangor-Tg. Karang-Bagan Datoh : 


DI TESCO KUALA SELANGOR 


ADUN SUNGAI BURONG TURUT SERTA JDAB


DI PASAR BESAR TG. KARANG


IBU BAPA YANG HADIR DI BAGAN DATOH


DATUK SERI ZAHID HAMIDI TURUT BERSAMA JDAB


Pemikir Politik : Kegembiraan yang terpancar diwajah ibu bapa kerana JDAB sudi membantu anak mereka! Pesanan untuk adik-adik, jika dapat masuk UiTM, jadilah MAHASISWA dan jangan jadi MAHASEWEL!! Belajar bersungguh-sungguh dan bawa segulung ijazah untuk membalas jasa ibu bapa yang menyekolahkan selama ini. 






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails