Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

May 14, 2012

PAS GUGUR ISLAM PADA NAMA PARTI???



Kenyataan yang patut diterima PAS apabila PERKASA telah mencadangkan muzakarah bagi membincangkan kewajaran PAS gunakan nama ISLAM pada nama parti. Hakikatnya ISLAM bukan terletak pada NAMA, tetapi disemat dalam hati dan ketaqwaan kepada Allah S.W.T. Pemimpin PAS juga banyak mengeluarkan FATWA-FATWA sesat yang boleh memesongkan AKIDAH UMAT ISLAM di Malaysia ini, antaranya :


Kubur pas berbeza dengan kubur yang telah diwartakan oleh kerajaan. 

Ahli pas yang meninggal ditanam bukan di tanah perkuburan Islam sebaliknya dikawasan persendirian ekoran kenyataan pemimpin Pas yang menyuruh para penyokong mengkebumikan jenazah di kawasan mereka sendiri. Walhal kerajaan telah menyediakan tanah perkuburan untuk rakyat malahan lebih afdal tanam di tanah perkuburan sedia ada kerana mendapat manfaat hasil doa orang yang menziarahi tanah perkuburan. 


Haram sembahyang berimamkan imam yang dilantik oleh kerajaan. 


Penyokong Pas membina surau sendiri seterusnya bersembahyang Jumaat di surau berkenaan. Padahal terdapat masjid di kawasan kariah mereka. Namun hasil ungkapan pemimpin yang sesat terus menyesatkan penyokong yang taksub tanpa menghiraukan hukum hakam. 


Tidah sah bernikah berjurunikahkan kadi yang dilantik oleh kerajaan. 


Pasangan Pas yang berkahwin mengakad nikah semula kerana pendapat sesat mereka tidak sah sekiranya kadi kerajaan menjadi jurunikah. Mereka menggunakan khidmat kadi kerajaan untuk mendapatkan sijil kahwin. Seterusnya mereka mengakad dengan kadi Pas kerana nikah itu sah hanya menggunakan khidmat kadi Pas. 


Haram makan sembelihan orang umno. 


Syarat sah sembelihan ialah Islam dan baligh. Tetapi ‘fatwa’ Pas memutarbelitkan hukum malahan sanggup mengharamkan hasil sembelihan Orang Islam selain daripada ahli Pas. Masyallah!!!!! 


Tidak boleh menghadiri kematian orang umno walaupun saudara mara. 


Tidak mengira adik beradik, saudara mara, ibu bapa, sepupu ataupun waris terdekat yang menyokong Umno tidak boleh diziarahi ahli Pas ketika meninggal dunia.


Apakah pemimpin Pas tidak berasa bersalah kerana menyesatkan AKIDAH UMAT ISLAM?? Inikah cara PAS menyampaikan dakwah, Jika dulu ingin wujudkan NEGARA ISLAM kini NEGARA BERKEBAJIKAN yang telah lama UMNO jalankan sepanjang memerintah negara sehingga Malaysia menjadi negara PESAT membangun dan rakyat dapat menikmati kehidupan selesa dan rakyat MISKIN dibantu dengan pelbagai dasar yang dibuat oleh kerajaan. Adakah UMNO ini lebih KAFIR daripada DAP sehinggakan semua FATWA SESAT yang dikeluarkan oleh PAS seolah-olah UMNO lebih sesat daripada PAS?? 


PASIR MAS, 12 Mei — Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mencadangkan Majlis Fatwa Kebangsaan mengadakan muzakarah bagi membincangkan kewajaran Pas menggunakan perkataan Islam pada parti itu.

Presidennya Datuk Ibrahim Ali berkata sudah sampai masanya majlis fatwa berbuat demikian memandangkan ia boleh mengelirukan umat Islam, terutama di kalangan penyokong fanatik parti itu.

Bercakap kepada pemberita selepas majlis ceramah di sini malam tadi, beliau berkata ada yang menganggap setiap tindak tanduk atau kenyataan daripada pemimpin Pas sebagai tuntutan Islam.

Contohnya ialah seperti kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mewajibkan umat Islam khasnya penyokongnya menyertai perhimpunan yang dianjurkan pertubuhan bukan kerajaan yang menimbulkan kekacauan di ibu Negara baru-baru ini.

“Sedangkan beliau (Nik Aziz) sendiri tidak menyertai perhimpunan itu, yang menyebabkan beberapa orang awam dan anggota polis cedera,” katanya.

Beliau berkata ini menunjukkan Pas telah menyeleweng jauh dari Islam dan seolah-olah fahaman yang dibawa Pas semuanya adalah tuntutan Islam.

Ibrahim yang juga Anggota Parlimen Pasir Mas dalam pada itu berkata beliau sanggup mendedahkan lebih banyak penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa pemimpin parti itu, terutama berkaitan pembelian tanah yang melibatkan pemimpin parti itu.

“Saya sedia membawa perkara itu kepada pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) jika ada pemimpin parti itu sanggup mencabarnya berbuat demikian,” katanya.

Presiden pertubuhan bukan kerajaan, Jalur Tiga (Jati) yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor Datuk Dr Hasan Ali yang turut serta pada majlis ceramah itu berkata Jati akan menghantar satu memorandum tuntutan 10 perkara kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, jika anggotanya mencecah 100,000 orang.

Antara tuntutan utama ialah menggesa kerajaan menjadikan mata pelajaran agama Islam sebagai mata pelajaran wajib di peringkat peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR); Penilaian Menengah Rendah (PMR) dan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). - PRIBUMI PERKASA


Pemikir Politik : PAS kembalilah ke PANGKAL JALAN!! Ingatlah pesanan Allahyarham Ust. Fadzil Nor, jangan terus PESONGKAN AKIDAH UMAT ISLAM!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails