Followers

UNGKAPAN EMAS

"Saya boleh bunuh semua YAHUDI ketika saya berkuasa. Saya tinggalkan sedikit kepada kamu agar kamu kenal siapa YAHUDI dan cari jawapan kenapa saya bunuh mereka" - ADOLF HITLER

NOTIS



Artikel yang disiarkan merupakan pandangan peribadi penulis tiada berkaitan dengan mana-mana organisasi. Jika berlaku sebarang kerugian, kecederaan atau kecelaruan emosi ketika membaca artikel, gambar dan bahan yang dipaparkan di laman ini ianya di luar tanggungjawab penulis - Ingin berkongsi maklumat atau artikel emel: pemikirpolitik@hotmail.com

Mar 19, 2012

KEKEJAMAN PAS TERHADAP 6 MAHASISWA DI MESIR!!


PEROSAK MAHASISWA DI MESIR!!!

Keenam-enam pelajar yang sedang menuntut di beberapa universiti di Mesir itu didapati bersalah kerana terlibat dalam demostrasi, rentetan usaha untuk mendesak pemansuhan Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) dan Bersih 2.0 yang menimbulkan kontroversi di dalam negara.



Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, keputusan untuk menarik balik tajaan ke atas pelajar berkenaan diteliti selepas mengambil kira kesahihan penglibatan mereka yang secara jelas telah melanggar peraturan.

“Kita hantar mereka (pelajar) ke Mesir untuk menuntut ilmu tetapi apa yang mereka lakukan adalah pergi berdemostrasi, berpolitik dan situasi ini tidak seharusnya berlaku.



“Malah, daripada surat rayuan yang dihantar kepada kita (Kerajaan Negeri) jelas jawapan yang mereka berikan tidak meyakinkan kerana kita telah kenal pasti melalui blog-blog dan Internet jelas muka mereka yang terpampang dengan memakai baju bersih dan membawa bendera Terengganu,” katanya.

“Bila kita tanya mereka kata ada orang yang suruh pergi dan memakai baju itu (Bersih) dan ada antara mereka adalah pelajar tahun tiga yang mengambil kursus perubatan di universiti di sana (Mesir).

“Mereka tidak sedar kerajaan membelanjakan wang yang cukup besar untuk membiayai pembelajaran mereka supaya berjaya menamatkan pengajian dan mampu memberikan sumbangan kepada negara, tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya,” katanya.

Justeru katanya, tindakan tegas yang diambil kerajaan ke atas enam pelajar berkenaan seharusnya memberi pengajaran yang berguna kepada pelajar-pelajar lain agar tidak sesekali terlibat aktiviti yang boleh menjejaskan masa depan mereka nanti. - SinarHarian


INILAH AKIBATNYA!! KERAJAAN HANTAR PEGI MESIR UNTUK MENUNTUT ILMU, DIBERI BIASISWA LAGI!! BELUM HABIS BELAJAR DH MENENTANG KERAJAAN!! BILA MESIR BERGOLAK KERAJAAN MALAYSIA PERGI SELAMATKAN MEREKA UNTUK DIBAWA BALIK KE MALAYSIA DENGAN SELAMAT!! PAS BUAT APA KETIKA ITU??? LEPAS NI BOLEH MOHON BIASISWA DARIPADA PAS!! TAHNIAH KERAJAAN NEGERI TERENGGANU, TINDAKAN TEPAT KEPADA PERUSUH NEGARA!!

Pemikir Politik : KERANA KEKEJAMAN PAS MEREKA JADI MANGSA!! PAS tidak pernah membela RAKYAT!! UMNO JUARA RAKYAT!! SEDARKAH KITA HARI INI?? TAHNIAH KERAJAAN NEGERI TERENGGANU!! KEPADA MAHASISWA FIKIRKAN MASA DEPAN ANDA!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails